Veckan!!

Ja som ni kanske märkt så har jag inte bloggat på en vecka.. Men ska försöka uppdatera allt jag gjort nu.. Så det kommer nog att bli ett långt inlägg.. hehe.. Men det gör väl inget..?

Måndag:
I måndags så va jag och Annie hemma.. Hon hostade som fan under helgen så jag ringde vårdcentralen för jag kände igen mig själv i henne när jag börjar känna av pollen och den skiten så vi fick en tid kl 12.. När vi kom dit så lyssna han lite på henne och sa att han hörde asmatiska besvär så dom inhalera (stavas) henne och skrev ut flytande briccanyl.. Tänkte att jag inte ville gen hennen det men testa.. Mattias åkte och hämta ut det efter jobbet och kom hit med det.. Och jag gav henne det vid 6 tiden.. Hon la sig och sov för natten vid halv8.. Trodde jag.. Hon låg och hosta som fan hela kvällen och när kl va ca 00:30 så vakna hon med världens skrik så jag gick in och tog upp henne då hade hon 40.3 i feber igen.. Så jag ringde sjukvårdsrådgivningen och hon hörde hur Annie lät och sa till mig att åka in akut till kss.. Ringde och väckte Mattias 01:00.. Han trodde att jag skojja med han... HALLÅ?! Men han va nyvaken men kom direkt.. När vi väl kom in så frågade läkarn mig om Annie haft rs virus? Nä sa jag.. Så dom tog prover och det visa sig att det va det hon hade.. Jag och Annie fick stanna kvar över natten och jag trodde att vi skulle få åka hem men när dom gått ronden så sa dom att vi ointe fick åka hem.. NEJ, tänkte jag.. Tycker inte om sjukhus.. Sov 2 timmar den natten :(

Tisdag:
Vaknade vi halv 8.. Fortsatte med inhalationerna men hon blev inte riktigt bra.. Annie åt inget på hela dan så dom ville inte släppa iväg oss hem.. Så vi fick stanna kvar.. Ringde min syster och bad henne komma med saker till mig.. Hade ju inget med mig.. Och det va så jäkla gött att få byta om och borsta mitt hår och tänder.. Det va väldigt långtråkigt att ligga där själv måste jag säga.. Men jag hade ju Linda när jag gick ut och rökte =)

Onsdag:
Sov inte mycket den natten heller.. Läkarn kom in när han gick ronden och sa att vi inte fick åka hem.. Vi låg där på vårat rum och kolla på barnkanalen.. hehe... Annie har aldrig kollat så på tv som hon gjorde på kss.. Det va riktigt mysigt att ligga med henne i famnen och bara mysa.. Sköterskan kom in och inhalera Annie vid 12 och sen gick läkarn ronden igen vid 16 och då lyssna han på Annie och sa att hon lät mycket bättre.. Hon va ren i luftvägarna så han skrev ut oss och vi fick äntligen åka hem =) Min bror kom och hämta oss efter han slutat jobbet.. Fy fan va gött det va att komma därifrån.. Det tyckte Annie oxå.. Vi åkte hem till min syster.. Vi orkade inte åka hem och sen va det smartast att stanna i Skara ifall vi skulle behöva åka in igen..

Torsdag:
Mattias skulle komma och hämta oss hos min syster efter jobbet men det va lite knapert med pengar så jag ringde lilleman så han och Sofia kom och hämta oss.. Jätte snällt av dom =) Mattias hade lovat att ta Annie torsdag till fredag så jag kunde komma iväg och göra något annat.. Det va en tuff vecka för både mig och Annie.. Så när jag och Annie kom hem så va det bara att packa min och Annie väska för vid 15 tiden kom Sandra och hämta mig och Annie så körde vi Annie till Mattias och sen åkte vi vidare till Linda=) Och vad väntade på oss där? Jo hallon och blåbärs paj.. Mums =) Senare va det dax att göra oss i ordning för at dra iväg till wärdshuset.. Det va skojjsigt.. Alla va skit fulla förutom jag.. *duktig*

Fredag:
Åkte vi hem vid halv 12.. Sen cykla jag och hämta Annie hos Mattias.. Vid 13 kom Emma och Sebastian=) Åhh, han är så söt den lilla killen.. Sen när kl va ca18 så åkte vi tillbaka till Linda och Jonas.. Vi gjorde inte så mycket.. Spela lite kort och sen va det dax för sängen när kl va 04:00.. hahah.. Va rätt trött när Annie vakna kl 8.. Men men.. Så är det att va småbarns förälder..

Lördag:
Vi skulle ha åkt hem på lördagen men det ville inte jag och Annie så vi stanna kvar=) Det va riktigt trevligt.. Vi satt bara hemma och kolla på tv.. Linda jobbade ju och Jonas va på kalas så  jag och Annie kände oss som hemma och börja diska och städa och greja.. hehe.. Den kvällen la vi oss inte lika sent..

Söndag:
Jag och Annie gick upp vid 8.. Linda och Jonas låg kvar och snarka.. hehe.. Jag gjorde lite kaffe och gick ut och rökte.. Vad gör Annie då? Jo hon stänger balkongdörren så jag kom inte in.. Fan, tänkte jag.. Tur att jag hade min mobil med mig.. Ringde Jonas och bad han gå och öppna.. hehe.. Sikken liten busunge jag har..  Vi gjorde oss iordning och åkte iväg senare och grilla i Levene.. Det va gott med grillmat =) Sen körde Linda hem mig och Annie vid 21 typ.. Annie gick och la sig och sov direkt och jag gick och la mig en stund senare.. Sov jävligt gött inatt..

Måndag:
Idag är det Måndag och Annie åkte till Mattias förut.. Sen kom Linda hit och hämta mig och vi drog fram till hanssons och mötte upp några stycken och käka glass.. Eller jag åt ingen jag köpte mig en red bull istället =) mums.. Och nu sitter vi här hemma och tittar på sällskaps resan.. hahah.. Den är faktiskt bra.. Ikväll händer inte så mycket.. Ska sätta mig och läsa lite.. Måste lämna in min uppgift.. Eller ja, jag har en del uppgifter att lämna in..

Annie, mamma saknar och älskar dig mest av allt..
Hoppas veckan går fort..
Vi ses ju på fredag igen =)
Massa pussar och kramar <3

Pratade med Jocke imorse.. Hmm.. han ringde typ och väckte mig.. Vet inte riktigt om varken han eller jag blev klokare men.. Jaja..

Nä nu får jag nog va lite social mot alla här hemma..
Ha det gött!!
Puss mig*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0