....

Idag har inte vart någon bra dag alls.. Tårarna har runnit, tankarna har snurrat, och allt har bara känt tungt och jobbigt.. Blä för såna dagar alltså..

Alla dessa  tankar gör mig så förvirrad och så vilsen.. Ena dagen vet jag precis hur jag vill ha det och andra dagen är det något helt annat jag vill och sen helt plötsligt så vet jag inte..

Som det med förlossningen.. Jag vet hur jag vill ha den fast ändå inte.. Vill inte ha en sådan förlossning som jag hade när jag födde Annie och det vet jag.. Man kan ju aldrig riktigt bestäma och planera den i minsta detalj så för alla är ju olika och när man väl kommer in så kanske det inte alls blir så jag vill ha det..
Jag ska ha med mig min allra bästa vän in och även Jocke (om han nu vill) Men sen blir jag så osäker.. Klart jag vill ha stödet, för när man ligger där och inte fattar ett skvatt och inte kan prata så är det skönt att veta att någon faktiskt finns där för min skull.. Men sen blir jag osäker.. Hur vill jag ha det när min skrutt väl ska ut?? Det är ju verkligen ett upplevelse som man inte glömmer..
Har tänkt så mycket på det.. Vill jag vara helt själv kanske?
Alltså dessa tankar och funderingar kan göra mig vansinnig..

Ibland känner jag att jag bara vill rymma härifrån, långt härifrån!!
Bara släppa allt och bara va..
Kan man hoppa över förslossningen oxå tro? Nej!!
Jag vill ju självklart föda min skrutt men är så fruktansvärt rädd att gå igenom den själv eller att bli ensam där..
Helst av allt vill jag ju att det bara är jag och Jocke som är med men han velar och gör mig så osäker på om han verkligen kommer  finnas där.. Finnas där för mig, som mitt stöd?? Det är ju trots allt VÅRAT barn som ska komma till världen..
Vi fick pratat lite om det igår, men känns lixom inte som det hjälpte mig.. Har ju fortfarande funderingar, tankar och en jäkla massa skräck senarium!!!
Jag vill inte ha dom, vill att dom försvinner.. Önskar att det fanns en knapp som jag bara kunde trycka på och allt bara försvann.. Gud, va skönt det hade vart..
Jag vill veta hur Jocke ser det och hur han vill ha det oxå.. Önskade att jag själv kunde läsa hans tankar och slippa fråga.. Allt hade vart så mycket lättare..
Men som sagt jag kan ju inte bestämma exakt hur det kommer bli med förlossningen..
Men hade vart skönt för mig att bara få veta..

Alla dessa tankar kommer oftast på kvällarna när jag ska sova.. Då när allt är tyst och stilla här hemma.. Vilket gör att jag inte kan sova.. Sen när jag väl somnar långt in på natten, ja då kommer drömmarna om det..
Kan vakna flera gånger på nätterna..

Ojj vilket långt inlägg det blev nu då.. Va ju inte riktigt meningen.. Har massa kvar i huvudet men fortsätter jag nu så kan det nog bli en bok :P

Men nu känns det lite bättre för stunden när jag fått skriva av mig lite..


Fick köpt bilstol till min skrutt igår oxå :) Den är jätte fin.. Så nu kan min skrutt åka säkert :)



Älskar mina barn över allt annat
Går inte beskrivas i ord hur mycket dom betyder för mig
Mina barn är mitt allt <3



Detta är min blogg, jag skriver vad jag vill!!
Ni som läser behöver inte hålla med mig..
Mina ord!! Vill ni inte läsa så slipper ni, men kom inte med era elaka kommentarer och anta massa skit!!!  Fråga istället om ni undrar något




Ha en bra kväll där ute :)


Puss mig*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0